Calectro använder cookies. Genom att fortsätta accepterar du att cookies används. Mer information OK!
Produktsortiment

Kundnöjdhet

Ungefär var annat år genomför Calectro en kundnöjdhetsmätning. Syftet med kundundersökningen är att identifiera, mäta och utveckla våra framgångsfaktorer samt att identifiera och följa upp områden med förbättringspotential.


Fint resultat

I januari 2017 genomförde vi senaste mätningen. Resultatet var bättre än någonsin, vilket känns jätteroligt. Det innebär dock inte att vi sitter nöjda utan ger ett bevis på att vi jobbar åt rätt håll.

Det är viktigt för oss att få veta vad våra kunder tycker och vad vi kan göra för att bli ännu bättre. Ett stort tack till alla som var med och deltog i undersökningen!

På frågan "Hur nöjd är du totalt sett med Calectro?" har vi nu bara nöjda kunder med över hälften Mycket nöjda kunder, vilket känns fantastiskt.

Betygsskala från 1-5

Betyg 5 (mörkgrön) – Mycket nöjda kunder
Dessa kunder är mycket nöjda, ni överträffar deras förväntningar och de är mycket lojala. De är era ambassadörer och rekommenderar er aktivt till andra.

Betyg 4 (grön) – Nöjda kunder
Ni uppfyller kundernas förväntningar och de rekommenderar er vid förfrågan.

Betyg 3 (gul) – Varken nöjda eller missnöjda kunder
Dessa kunder varken klagar på er eller rekommenderar er. Ni är ett av flera alternativ och kunderna är ofta priskänsliga.

Betyg 2 (röd) – Missnöjda kunder

Betyg 1 (mörkröd) – Mycket missnöjda kunder
Dessa kunder är missnöjda, ni uppfyller inte deras krav och förväntningar och de sprider missnöjet till andra.

(grå) – Vet ej


Vad våra kunder är allra mest nöjda med

Inom speciellt några områden utmärker vi oss lite extra.

På första plats kommer "Leveranstid och leveranssäkerhet".
Här har vi för varje år som gått blivit bättre och bättre och har nu 98% nöjda kunder, varav hela 69% är Mycket nöjda med våra leveranser och logistik.

Nästa område är "Kvaliteten på Calectros produkter".
Våra produkter och kundanpassade koncept är ett resultat av många års erfarenhet av egen utveckling och tekniklösningar från uteslutande ackrediterade svenska tillverkare.

"Snabbt kontakt med rätt person" är ett annat område där vi utmärker oss.
Vi är glada att höra att både vår kompetens och support är hög och kommer alltid ha som mål att ge bästa möjliga service.







Utmaningar och reflektioner

Självklart finns det även områden där vi behöver vässa oss och blir ännu bättre. Exempel på det är vårt Produktsortiment där 18 % av de tillfrågade känner att de saknar produkter och önskar att vi hade ett bredare sortiment och fler olika typer av givare.

Detta känns som den bästa frågan att ha mest kvar att jobba på. Calectro har genom åren designat och producerat en mängd produkter både för egen försäljning och för kunds räkning. Vår målsättning är att ha en tät och lyhörd relation till våra kunder. Finns inte produkten på marknaden, kan vi tillsammans utveckla den.

En annan fråga handlade om närvaro på sociala medier där vi frågade om det känns viktigt att vi är aktiva på t.ex. Linkedin, Facebook, live-chattar och YouTube. Resultat visade att det för de flesta inte känns viktigt medans 30% tycker att det skulle vara bra. Vi är dock övertygade om att den här procenten kommer öka och det ska bli intressant att följa utvecklingen.

Sen i november 2016 startade vi igång ett antal digitala kanaler och för er som gillar att röra sig på och kommunicera via nätet så vill vi finnas där för er :-).

Följ oss via knapparna nedan!


Följ oss:

Calectro AB · Telefon: 031 695300 · Telefax: 031 293291
Calectro utvecklar och säljer givare och komponenter för fastighetsautomation, ventilationsaggregat samt CO2- och brandsäkerhet. Rökdetektorer t.ex. Uniguard Superflow UG-3 för ventilationskanaler, Tryckgivare, Rörelsedetektorer, Termostater, CO2 givare, CO2 larmsystem, Flödesgivare, Sirener och Blixtljus är några av Calectros produkter.
© Calectro AB 2017